• EN EN EN en
  • NL NL NL nl
  • NL
085 – 130 49 35
Onze oplossingen
  • Marketing Cloud
  • Sales Cloud
  • Service Cloud
  • Experience Cloud
  • Tableau
  • Pardot
  • Field Service Lightning
  • CPQ
  • Manufacturing Cloud
  • OrderCentral
  • Custom Development

Onze services

  • Strategie & advies
  • Ontwerp & implementatie
  • Integraties & development
  • App development
  • Training & adoptie
  • Managed services & support

Partner in

  • Salesforce B2B partner
  • Salesforce implementatie partner
  • Salesforce integratie partner
  • Salesforce development partner
  • Salesforce partner Europa

Kies je branche

  • Manufacturing
  • Sustainable Energy
  • Health & life
  • Automotive
  • Technology
  • Retail

Hierboven open je per branche een user case. Check alle klantverhalen via ‘cases’ in het hoofdmenu.

Resources

  • Salesforce implementatie
  • Salesforce training
  • Support
Welisa | Salesforce Partner - Wij optimaliseren bedrijfsprocessen met Salesforce
  • Solutions
  • Services
  • Cases
  • Welisa
  • Vacatures
  • Blog
  • Contact
  • Menu
  • Kennis maken?
  • Mooijer-Volendam

    Vanuit Volendam gaat een breed scala aan vis- en diepvriesproducten naar zo’n 2.000 klanten in heel Europa. Mooijer staat bekend als een vakkundige leverancier van hoge kwaliteit vis, die alle aspecten van de handel voor de klant regelt.

    #manufacturing

    Met zo’n grote klantenkring is een CRM-systeem geen overbodige luxe. Welisa heeft met de implementatie van Salesforce het klantcontact een stuk makkelijker gemaakt.

    De Volendamse vishandel regelt alles. Onder één dak bevinden zich de ambachtelijke rokerij, de verwerkingsafdeling en het vrieshuis, maar ook het hoofdkantoor en afhaalcentrum. Roy van Santen zorgt als business developer voor de verbetering van diverse processen. ‘Klanten kopen bij ons vanwege de hoge kwaliteit van onze producten en de service. Vanwege ons uitstekende transportnetwerk weten zij waar ze aan toe zijn.’

    ‘Als klant een tijdje niet meer bestelt, dan zien we dat en kunnen we actief contact zoeken.’

    Beter van dienst zijn

    Die tweeduizend klanten verdienen aandacht. En daar komen nog elke dag nieuwe klanten bij. Wanneer een klant zich aanmeldt via de website, is er sinds kort dankzij Salesforce een efficiënt proces ingericht, vertelt Roy. ‘Van aanmelding tot eerste bestelling verloopt het heel soepel voor de klant én staat voor ons alle klantinformatie netjes geregistreerd.’ Bovendien werkt Mooijer met een steeds grotere club collega’s aan sales. ‘Nu we alles in Salesforce zetten, weten we van elkaar wat er met een nieuwe klant is besproken.’ Ook voor contact met bestaande klanten is Salesforce heel behulpzaam. ‘We kunnen klanten nu beter van dienst zijn. Stel dat een klant een tijdje niet meer bestelt, dan zien we dat en kunnen we actief contact zoeken. We vragen wat er aan de hand is en wat wij kunnen betekenen.’ Het klantenbestand is heel divers: van visboeren en horeca tot aan de Franse supermarkt Carrefour. Ook is Mooijer groot geworden onder Aziatische toko’s. ‘Wij importeren voedsel uit Azië en distribueren dat door heel Europa naar lokale toko’s. Dat is een enorm proces en een goed klantsysteem was hard nodig.’

    ‘Welisa begrijpt ons’

    De verkopers moeten nog een beetje wennen aan het werken met Salesforce, maar zien de voordelen. Roy is tevreden over de samenwerking met Welisa. ‘Het verliep heel soepel. Wij hebben uitgelegd wat we nodig hadden en Welisa begreep dat precies. Zij kwamen met een mooie, goed uitgewerkte eindoplossing. Welisa luistert goed naar de klant en zet vervolgens hun ervaring uit eerdere projecten in. Dat is heel succesvol gebleken.’

    Delen
    Bekijk alle cases

    Riekus Ritskes

    Weten wat we voor jou kunnen beteken?

    Bel 085 – 130 49 35

    Neem contact op

    • Welisa
    • Contact
    • Kennis maken?
    • Linkedin
    • Instagram
    • Algemene voorwaarden
    • Disclaimer
    • Privacy
    Scroll naar bovenzijde