Strakke organisatie
DEBx Medical is een jong bedrijf, dat naast een revolutionair product ook een revolutionaire aanpak voorstaat, vertelt Bert. ‘We hebben jonge mensen aangetrokken, die de organisatie strak kunnen neerzetten. Eén van de dingen waarmee wij opvallen in de medische sector, is de online orderportal. Wij willen niet meer aan de Excelsheets en volle mailboxen. Het is 2021 en we werken graag foutloos en efficiënt. Daarom kiezen we voor automatisering.’
Certificering voor Debrichem
Het startende bedrijf liet eerst Salesforce implementeren, om de Customer Relations goed in te richten. Dit systeem bevat onder meer de complexe optie om de certificering per land aan te kunnen geven. Het automatiseren van dit proces was een klus, maar toen Debrichem eenmaal op de Europese markt werd toegelaten, kon dat vervolgens in Salesforce eenvoudig worden geregistreerd. ‘Dit specifieke proces in Salesforce scheelt ons enorm veel tijd, nu we ook de markttoelating voor onder meer Hong-Kong, Amerika en verschillende landen in Zuid-Amerika en Azië aangevraagd hebben. Onze regulatory officer is hier heel content mee en kan nu ook eenvoudig de distributeurs toevoegen in het systeem. Bovendien kan onze legal officer in Salesforce alle juridische vereisten verwerken in de overeenkomsten.’
Eenvoudig bestellen
Vervolgens is aan het CRM van Salesforce ook de applicatie OrderCentral gekoppeld. Bert: ‘Hiermee wordt het orderproces geautomatiseerd. De klant kan daar het product bestellen, maar ook allerlei extra materiaal inzien, zoals productpresentaties en trainingsmaterialen, bovendien is OrderCentral schaalbaar. Wanneer het product Debrichem op grote schaal verkocht gaat worden, zal het platform fungeren als webshop.’ DEBx Medical wil op termijn meer producten aan het assortiment gaan toevoegen. Ook deze kunnen dan eenvoudig in OrderCentral worden opgenomen.
“Wij willen transparant zijn en Salesforce helpt daarbij. We delen via Salesforce alle bestanden, presentaties en trainingsmaterialen met onze distributeurs en klanten.”
Het bedrijf DEBx Medical
DEBx Medical is een Nederlands medisch technologiebedrijf, dat het revolutionaire product Debrichem ontwikkelde, produceert en verkoopt. Het bedrijf:
- Ontving de markttoelating voor Debrichem al in diverse werelddelen.
- Werkt vanuit een klein team in Rotterdam, met distributeurs over de hele wereld.
- Wil een eenduidige, geautomatiseerde aanpak van de orderverwerking en het klantcontact, om de druk op de organisatie te verlagen.
Het product Debrichem
Debrichem geneest chronische wonden op een revolutionaire manier. Drie internationale wetenschappers – een arts, chemieprofessor en biomedisch technoloog – ontwikkelden Debrichem en toonden de werking aan. De belangrijkste feiten:
- 1-2% van de bevolking in ontwikkelde landen kampt met chronische wonden.
- Wereldwijd is de komende 6 jaar zo’n 16 miljard dollar gemoeid met de verzorging van chronische wonden.
- In 78% van de chronische wonden is een biofilm aanwezig, wat ervoor zorgt dat de wond niet geneest.
- 60 seconden heeft het medisch hulpmiddel Debrichem nodig om de ontsteking uit een chronische wond te halen en genezing in gang te zetten.
De uitdaging
DEBx Medical wil een eenduidige, geautomatiseerde aanpak van de orderverwerking en het klantcontact, om de druk op de organisatie te verlagen. De belangrijkste eisen van DEBx Medical zijn:
- Helder inzicht in het klantenbestand en eenvoudig klantcontact onderhouden.
- Snel en foutloos orders en vragen afhandelen.
- Eenduidige communicatie en kennisdeling richting distributeurs en klanten.
- Een schaalbaar systeem, vanwege de verwachte groei aan distributeurs, orders en medewerkers.
Boekhoudkundige fouten voorkomen, door onder meer eenvoudig te kunnen werken met de grote diversiteit aan belastingregels wereldwijd.
“Gebruiksvriendelijkheid staat voorop. In de conservatieve medische sector is het nodig dat het systeem zo eenvoudig mogelijk is. Daarom kozen we voor OrderCentral.”
De oplossing – Salesforce
Om de contacten met klanten en distributeurs goed te kunnen managen, werd het CRM van Salesforce geïmplementeerd.
- Het CRM van Salesforce biedt DEBx Medical precies wat ze nodig hebben. Alle klanten en distributeurs zijn daar overzichtelijk in opgenomen en taken kunnen geprioriteerd worden.
- Van iedere klant is de status zichtbaar en kan tijdens het contact eenvoudig het dossier worden bekeken.
- Vragen van klanten komen binnen via Salesforce en kunnen daarin ook beantwoord worden.
- Om eenvoudig te kunnen registeren in welke landen het product Debrichem op de markt is toegelaten, werd een specifieke functionaliteit in Salesforce gebouwd.
OrderCentral
Voor een eenduidige, geautomatiseerde aanpak van de orderverwerking, koos DEBx Medical voor OrderCentral. Welisa heeft OrderCentral geïmplementeerd bij DEBx Medical.
- OrderCentral is een B2B-order verkoopapplicatie op het Salesforce-systeem.
- Klanten plaatsen eenvoudig online hun bestelling in OrderCentral.
- In OrderCentral staan alle bestellingen en voorraden.
- Lokale distributeurs vinden alle benodigde bestanden, presentaties en trainingsmaterialen in de knowledgebase in OrderCentral.
- OrderCentral is schaalbaar en kan een webshopfunctie krijgen, zodat niets DEBx Medical in de weg staat om fors te groeien.
De resultaten
Dankzij de implementatie van Salesforce en de applicatie OrderCentral houdt DEBx Medical overzicht en bespaart het bedrijf veel tijd.
- Het jonge bedrijf kan zijn menskracht efficiënter inzetten doordat veel bedrijfsprocessen zijn geautomatiseerd.
- DEBx Medical kan klanten en distributeurs beter en sneller van dienst zijn en eenduidige informatie geven.
- De regulatory officer van DEBx Medical kan in Salesforce alle landen toevoegen waar Debrichem is toegelaten en zorgt dat de juiste distributeurs een connectie hebben. Hij zorgt dat alle administratie in orde is voordat het product verkocht wordt.
- De legal officer van DEBx Medical kan in Salesforce alle overeenkomsten managen en de juridische vereisten goed inrichten.
- DEBx Medical kan vlot bestellingen verwerken, voorraad beheren en vragen beantwoorden.
- Diverse checks and balances in het systeem zorgen ervoor dat DEBx Medical foutloos orders kan verwerken.
De toekomst
DEBx Medical heeft grootse plannen en wil Debrichem over de hele wereld gaan verkopen.
- Met de groei kan DEBx OrderCentral steeds meer customizen. Voorbeelden daarvan zijn de automatische triggers om DEBx Medical te herinneren aan de benodigde acties en automatische verzending van facturen.
- Wanneer het bedrijf nieuwe producten gaan lanceren, kunnen die eenvoudig worden toegevoegd in de webshop.
- Ook kunnen extra features worden geactiveerd. Zoals de Service Cloud – die meer inzicht in de klant geeft – en de Marketing Cloud, die helpt bij cross- en upsellen.