• EN EN EN en
  • NL NL NL nl
  • EN
  • NL
085 – 130 49 35
Welisa | Salesforce Partner
  • Services
    • Salesforce implementatie
    • B2B eCommerce
  • Salesforce
    • Sales Cloud
    • Community Cloud
    • Service Cloud
    • Marketing Cloud
    • Lightning Platform
    • Analytics Cloud
    • Consultancy
    • Milestones
  • Getting Started
    • Demo aanvragen
    • Zelf starten
  • Klanten
  • Nieuws & Blog
  • Login
  • Neem contact op
  • Over Welisa
    • Support
    • Over Welisa
    • Vacatures
  • Tel
  • Menu
  • Login
  • Vraag demo aan
  • LeasePlan

    LeasePlan is met 1,7 miljoen auto’s in meer dan 30 landen een toonaangevende leasemaatschappij. Vanuit de visie ‘mobility as a service’ is automatisering het startpunt.

    Welisa hielp LeasePlan met oplossingen vanuit Salesforce Service Cloud voor workflows en het 360ᵒ klantbeeld.

    Welisa hielp LeasePlan met oplossingen vanuit Salesforce Service Cloud voor workflows en het 360ᵒ klantbeeld.

    What’s next?

    LeasePlan wordt steeds minder een traditioneel leasebedrijf, vertelt Senior Project Manager Ron Baremans. ‘We denken altijd: what’s next? Het gaat veel meer om mobiliteit. LeasePlan is bijvoorbeeld koploper in de transitie naar elektrisch rijden en we zijn volop bezig met car sharing.’ Daarnaast moet ook gewoon service verleend worden aan alle 1,7 miljoen rijders in verschillende landen. Bij iedere auto heeft LeasePlan bijvoorbeeld te maken met andere wet- en regelgeving. Welisa was verantwoordelijk voor het stroomlijnen van de serviceprocessen op basis van de Salesforce Service Cloud in meer dan 25 landen.

    Profijt van compleet klantbeeld

    Ron: ‘Met de Salesforce Service Cloud wilden we de meest voorkomende cases in een workflow automatiseren. Complicerende factor is dat ieder land waar LeasePlan zit, specifieke workflows kent. De oplossing moest dus generiek zijn; de invulling specifiek. Welisa bedacht een uitstekende oplossing binnen Salesforce.’

    Workflow in Salesforce

    Een voorbeeld van een workflow is bijvoorbeeld een klacht. Het beantwoorden van klachten is mensenwerk, maar alle stappen kun je in een systeem zetten. Dient een klant een klacht in bij LeasePlan, dan krijgt hij eerst een ontvangstbevestiging. Intern gaat vervolgens een workflow draaien: een medewerker bepaalt of de klacht duidelijk is. Om wat voor klacht gaat het, wie kan dit oplossen, wie geeft antwoord, binnen hoeveel tijd wordt de klacht opgevolgd? En is de klacht verholpen, dan volgt een satisfaction survey. Ron: ‘Al deze zaken worden nu in Salesforce opgeslagen.’

    ‘Vertel waar je mee zit en Welisa weet een technische oplossing’

    Van implementatie tot gebruikerstraining

    In anderhalf jaar heeft Welisa de software opgeleverd, geholpen bij de inrichting en collega’s in verschillende landen trainingen gegeven om hier goed mee te werken, vertelt Ron. ‘De implementatie van de workflow verbeterde onze klantenservice aanzienlijk. We beschikken over complete klantdossiers: het 360ᵒ klantbeeld. Wij herkennen de beller al aan het telefoonnummer. De callcentermedewerker opent de case en ziet alle interacties die er zijn geweest. Ook een vraag over bijvoorbeeld de orderstatus van een nieuwe auto is direct te beantwoorden. We hebben er veel profijt van.’

    Gedreven partner

    Ron is enthousiast over Welisa. ‘In één woord? Gedreven. Welisa is overtuigd van klantgericht werken. Dan komt alles tot een goed einde. Vertel je waar je mee zit en Welisa weet een technische oplossing. Die ze vervolgens ook feilloos implementeren.’ What’s next? ‘Als LeasePlan weer een Salesforce-partner nodig heeft, komen we zeker terug bij Welisa.’

    Lees meer
    Delen
    • Deel via Facebook
    • Deel via Twitter
    • Deel via Linkedin
    • Delen via E-Mail
    Meer weten? Neem contact op met Welisa!
    Charlotte
    Meer informatie
    085 – 130 49 35
    Stuur een bericht

    Milestones voor LeasePlan

    Workflow Management

    Integraties

    Klantsupport

    App-ontwikkeling op Salesforce-platform

    Bekijk alle milestones

    Welisa inspiratie

    • info@welisa.com
    • Support
    • Neem contact op
    • Login
    • Linkedin
    • Algemene voorwaarden
    • Disclaimer
    • Privacy
    • Vacatures
    • Salesforce Producten
    • Welisa eCommerce
    • EN
    • NL
    MAN Truck & Bus Nederland MYLAPS
    Scroll naar bovenzijde

    Demo aanvragen

    Stuur een bericht

    Of bel: 085 – 130 49 35

    Stuur een bericht

    Of bel: 085 – 130 49 35
    Stuur een bericht

    Of bel: 085 – 130 49 35

    Deze website gebruikt cookies om je de beste ervaring te bieden. Stem in met de cookies door op 'accepteer cookies' te klikken.