• EN EN EN en
  • NL NL NL nl
  • EN
  • NL
  • Support

Onze branches

  • Maakindustrie
  • Technologie
  • Food & Retail
  • Automotive
  • Logistiek
  • Verenigingen en stichtingen

Onze expertise

  • Salesforce consultancy
  • Salesforce implementatie
  • Salesforce development
Onze oplossingen
  • Sales Cloud
  • Service Cloud
  • Marketing Cloud
  • Agentforce
  • Data Cloud
  • MuleSoft
  • Configure Price Quote
  • Manufacturing Cloud
  • Field Service
  • Experience Cloud
  • Klantcases
  • Nieuws en blogs
  • Werken bij
  • Over ons
  • Contact
Welisa | Salesforce Partner - Wij bouwen slimme organisaties
  • Branches
  • Expertise
  • Oplossingen
  • Welisa
  • Contact
  • Menu

LeasePlan

Met 1,7 miljoen auto’s in meer dan 30 landen is LeasePlan een toonaangevende speler in mobiliteit. Om een consistente en hoogwaardige service te kunnen bieden op deze enorme schaal, zocht het bedrijf een partner om de serviceprocessen te standaardiseren. Welisa ontwikkelde een slimme, wereldwijde oplossing in Salesforce Service Cloud.

#automotive

LeasePlan is continu in beweging. “We denken altijd: what’s next?” vertelt Senior Project Manager Ron Baremans. Van de transitie naar elektrisch rijden tot car sharing, het bedrijf innoveert voortdurend. Tegelijkertijd moet er excellente service worden verleend aan miljoenen bestuurders. De uitdaging hierbij is de enorme internationale complexiteit.

De uitdaging: één serviceniveau in 25 verschillende landen

De kern van de uitdaging was complex: hoe automatiseer je serviceprocessen in meer dan 25 landen, waar elk land zijn eigen specifieke workflows, wet- en regelgeving kent? Een ‘one-size-fits-all’ oplossing zou niet werken. LeasePlan had een generiek en schaalbaar framework nodig dat lokaal en specifiek ingevuld kon worden, mét een compleet 360-graden klantbeeld voor elke medewerker.

De oplossing: een generiek framework met lokale invulling

Welisa ontwierp een doordachte oplossing binnen Salesforce Service Cloud. Ze ontwikkelden een generiek model voor de meest voorkomende servicecases, dat per land aangepast kon worden aan de lokale behoeften.

Een klachtenproces is een goed voorbeeld. De stappen zijn nu gestandaardiseerd: van de automatische ontvangstbevestiging tot de interne routering, de opvolging en de tevredenheidsenquête achteraf. Ron: “Al deze zaken worden nu in Salesforce opgeslagen.” Het resultaat is een compleet klantdossier en een 360-graden klantbeeld. “Wij herkennen de beller al aan het telefoonnummer. De callcentermedewerker opent de case en ziet alle interacties die er zijn geweest.”

“Vertel waar je mee zit en Welisa weet een technische oplossing. Die ze vervolgens ook feilloos implementeren.”

Het resultaat: efficiëntere service en een compleet klantbeeld

De implementatie, die Welisa in anderhalf jaar realiseerde, heeft de klantenservice aanzienlijk verbeterd. Medewerkers kunnen klanten sneller en beter helpen omdat ze direct over alle juiste informatie beschikken. Vragen over bijvoorbeeld de orderstatus van een nieuwe auto zijn direct te beantwoorden. Dit leidt niet alleen tot een efficiëntere organisatie, maar vooral tot een betere klantervaring.

Een gedreven partner voor een complex project

Ron is enthousiast over de samenwerking. “In één woord? Gedreven. Welisa is overtuigd van klantgericht werken.” Het project omvatte niet alleen de technische realisatie, maar ook het geven van trainingen aan collega’s in de verschillende landen.

“Vertel ze waar je mee zit en ze weten een technische oplossing. Als LeasePlan weer een Salesforce partner nodig heeft, komen we zeker terug bij Welisa.”

Delen
Alle branches
Portretfoto Henk

Henk

Klaar voor uitstekende service?

Bel: +31 85 130 49 35

Neem contact op

Citadel 28-3, 3905 NK Veenendaal

+31 85 130 49 35

info@welisa.com

KVK 74430513

BTW NL859895361B01

Contact

Expertise

  • Salesforce consultancy
  • Salesforce implementatie
  • Salesforce development

Branches

  • Maakindustrie
  • Technologie
  • Food & Retail
  • Automotive
  • Logistiek
  • Verenigingen en stichtingen

Bedrijf

  • Klantcases
  • Nieuws en blogs
  • Werken bij
  • Over ons
  • Contact
Salesforce Summit Partner logo
Afbeelding met tekst 'FD Gazellen winnaar 2021, 2022, 2023 en 2024'
© 2025 Welisa. All rights reserved.
  • Linkedin
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
Scroll naar bovenzijde