Gedetailleerd klantbeeld
Pillowise werkt met een klein team vanuit de Verenigde Staten. Om efficiënt met de tijd om te gaan, maakt het bedrijf gebruik van marketing automation. Pillowise koos voor Welisa om Pardot, de marketing automation-toepassing van Salesforce, te implementeren. Samen met Pillowise heeft Welisa meerdere customer journeys uitgedacht. De klant is van A-Z, in kleine stapjes, in een customer journey gevat. Het biedt de klant informatie op maat en maakt de betrokkenheid van de klant bij het product inzichtelijk. Salesforce biedt Pillowise een gedetailleerder beeld van gedrag van potentiële klanten.
Meer prospects en meer klanten
Tiffany is heel tevreden. ‘We zien nu al effect van Pardot. Voor ons is inzichtelijk welke online campagnes de klanten het meest interesseren en welke het meest effectief zijn.’ Ze verwacht dat ze dankzij Salesforce de marketinguitingen steeds beter kan laten aansluiten op de interesse van de klant. ‘Dankzij de automatisering van onze marketing hebben we meer tijd om ons te concentreren op de strategie en kunnen we juist de leads die echt veelbelovend zijn aandacht geven. Onderaan de streep levert marketing automation meer prospects en meer klanten op.’
‘Dankzij Salesforce hebben we een gedetailleerd beeld van onze klanten’
Het bedrijf Pillowise
- Maakt kussens op maat die de klant verzekeren van de beste nachtrust
- Vervaardigt de kussens met grote zorg in een Nederlandse fabriek
- Wordt aanbevolen door meer dan 5.000 fysiotherapeuten en slaapspecialisten wereldwijd
- Bereikt hoge verkoopcijfers met een klein team
De uitdaging
- Met weinig mankracht voor sales wil Pillowise toch veel leads genereren
- Marketing automation is daarvoor een effectieve manier
- Pillowise vroeg Welisa Pardot van Salesforce te implementeren
‘We zien welke campagnes de klanten het meest interesseren en welke het meest effectief zijn’
De oplossing
- Welisa heeft samen met Pillowise meerdere customer journeys uitgedacht
- Deze zijn uitgewerkt in Pardot, de marketing automation-toepassing van Salesforce
- Doordat de klant nu van A-Z in de customer journey is gevat, kan de marketing heel specifiek worden toegepast en komt de klant verder in de customer journey
De resultaten
- Pillowise kan dankzij Pardot zien welke campagnes het meest boeiend en effectief zijn
- Klanten kunnen worden aangesproken op een manier die precies aansluit bij hun persoonlijke plek in de customer journey
- Pillowise heeft meer prospects en meer klanten dankzij de automatische marketing van Pardot
De toekomst
- Pillowise wil Salesforce steeds meer gebruiken om het klantcontact en marketing te baseren op het soort klantervaringen waar onze klanten het meest van genieten