Slimme processen
Bouke Oortwijn, Business Process & Information Manager, kent na tien jaar het bedrijf van binnen en buiten. ‘MYLAPS is een kleine multinational. Niet de personeelsaantallen van het grootbedrijf, maar wel een wereldwijde klantenkring en de opdracht om snel in te spelen op nieuwe ontwikkelingen. Op technisch vlak lopen wij altijd voorop. En door processen slim in te richten met Salesforce, hebben we een gesmeerde verkoop- en serviceorganisatie.’
‘Dankzij onze nieuwe B2B webshop kunnen onze Sales-collega’s zich richten op nieuwe markten. Dat is win-win!’
Welisa houdt doel van MYLAPS voor ogen
Begonnen als IT’er, pakte Bouke al snel ook de bedrijfs- en financiële processen op. In 2012 introduceerde hij Salesforce en implementeerde het CRM-systeem bij de verkoopkantoren in Haarlem, Sydney, Atlanta en Tokio. Hoe kwam MYLAPS uit bij Welisa? ‘We hadden eind 2016 extra support nodig, vanwege het toenemend gebruik van Salesforce in onze organisatie. Er is grote schaarste aan Salesforce-experts. Met Welisa hebben we enorm veel kennis in huis gehaald en konden we grote slagen maken. Ideaal is dat Welisa meedenkt in oplossingen, zelf de informatie bij collega’s ophaalt en altijd ons doel voor ogen houdt.’
Flinke milestones
MYLAPS wil, zoals ieder bedrijf, groeien. Een goede shop is daarbij een belangrijk middel. MYLAPS had al een portal voor klanten. Of eigenlijk: een heel landschap aan applicaties met allemaal verschillende logins. Het werd dus tijd voor 1 omgeving met 1 inlog. Bouke: ‘We hebben eerst Single-Sign-On ingevoerd. Vervolgens hebben we de portal omgetoverd tot een shop die de klant een uitstekende koopervaring biedt. De voordelen zijn eindeloos, voor zowel B2B-klanten als consumenten. Welisa heeft bovendien de expertise in Salesforce met onze collega’s gedeeld, zodat we er zelf mee verder kunnen.’
Shop van OrderCentral levert win-winsituatie op
De shop van MYLAPS is een bijzondere. Zo is er voor iedere klant een bestelproces op maat. Ze kunnen daar bijvoorbeeld transponders, decoders en tijdregistratiesystemen voor hun eigen sportevenement bestellen. MYLAPS heeft bovendien te maken met verschillende talen, valuta, btw-regelingen en verzendmogelijkheden. Met een minimale tussenkomst van de afdeling Sales verloopt de complete verkoop, betaling en Customer Service nu via de MYLAPS Shop. We zijn helder in prijzen en klanten kunnen direct bestellen. Zo kunnen we snel zakendoen. Ook is er met behulp van Salesforce Knowledge een uitgebreide Help-website voor de zakelijke en consumentenmarkt gebouwd.