Behapbare groei
Commercieel Manager Rob de Jongh verwacht dat goede IT-systemen Den Engelsen zullen helpen om te groeien én die groei tegelijk behapbaar te maken. Rob, die eerder met Welisa werkte bij een andere werkgever, kende Salesforce en hoefde niet overtuigd te worden van de voordelen. Er moest echter een complexe datamigratie plaatsvinden, met veel historische data, dus spannend was het wel.
‘Hoewel het voor ons moeilijk was om tijd vrij te maken voor dit project, was Salesforce binnen twee maanden geïmplementeerd.’
Waardevol orderboard
De migratie verliep soepel en nu beschikt de dealer van MAN en Volkswagen Bedrijfswagens over een eigen Salesforce-omgeving. Rob: ‘Het digitale orderboard is heel waardevol. Eerder moest je, wanneer de order rond was, over naar een ander systeem. Ook konden we niet met meerdere collega’s aan hetzelfde dossier werken, want dat lag op papier op iemands bureau. Of er belden twee collega’s op een dag naar dezelfde leverancier om te informeren naar de status van verschillende auto’s. Nu is één telefoontje genoeg.’ Rob kende Welisa, dus de samenwerking was zoals hij had verwacht. ‘Welisa denkt goed mee, weet wat we nodig hebben. We hebben prettig samengewerkt. Hoewel het voor ons moeilijk was om tijd vrij te maken voor dit project, was Salesforce binnen twee maanden geïmplementeerd.’
Dromen over doorontwikkeling
Het gaat allemaal zo soepel dat Rob ondertussen al verder droomt. ‘Het digitale orderboard is een startpunt. De komende jaren wil ik dit veel verder doorontwikkelen. Een van de dingen waarover ik met Welisa in gesprek ben, is de koppeling met andere systemen. Zoals fabriekssystemen, zodat we voertuigdata kunnen koppelen.’ Wanneer Den Engelsen bijvoorbeeld een vrachtwagen bestelt via het IT-systeem van een fabriek, dan krijgt het bedrijf data binnen over het voertuig. Bijvoorbeeld het chassisnummer, maar ook productiestatusupdates. ‘Die data wil ik naar Salesforce halen. Dat is niet alleen voor de binnendienst heel waardevolle informatie, maar ook voor verkoop en marketing. Het zou natuurlijk geweldig zijn als een klant een update krijgt, via mail of app: je auto gaat de band op, of: hij is onderweg naar Nederland.’ Kortom, Rob wil graag door.