Complexe taak automatiseren
Wie een aanhangwagen nodig heeft, kan bij Eduard kiezen uit meer dan 10.000 variaties. 100 man werken op de gloednieuwe productielocatie om aan al die wensen tegemoet te komen. Zaakvoerder Eduard Saris maakt dankbaar gebruik van de mogelijkheden voor digitalisering en automatisering om deze complexe taak in goede banen te leiden. ‘Salesforce is het centrum van onze business geworden. We zijn gestart met relatiemanagement en e-commerce. Daarmee is de basis van een digitaal landschap neergezet, waarmee we vervolgens steeds een stap verder zijn gegaan.’
‘Alles wat met sales, relatiemanagement, service, marketing en e-commerce te maken heeft, is geregeld in Salesforce’
Prestaties verbeterd
Dankzij Salesforce heeft Eduard nu een volledig beeld van wat er allemaal speelt. Eduard: ‘Welisa heeft ons begeleid in de keuze voor Salesforce en bij de implementatie. Daardoor heeft ons bedrijf ontzettend veel vooruitgang geboekt.’ Alles wat met sales, relatiemanagement, service, marketing en e-commerce te maken heeft, is nu geregeld in Salesforce. Klantdata zijn centraal beschikbaar, de marketing is volledig geautomatiseerd en het serviceproces is perfect gestandaardiseerd. Bovendien is er sinds kort een dealerportal in Salesforce. Dealers kunnen daar alles bestellen, hun orderhistorie zien, facturen bekijken en serviceaanvragen doen. Na de implementatie van Salesforce zijn de prestaties op sales, orderafhandeling en productie aanzienlijk verhoogd.
Dezelfde taal
Samen met Welisa kan Eduard innovaties snel uitrollen, vertelt Eduard. ‘Zij spreken dezelfde taal als wij. Welisa is een ambitieuze, betrokken club met een no-nonsense cultuur, die bereid is een stap extra te doen. Doordat zij zich richten op b2b-bedrijven sluiten ze perfect bij ons aan en konden ze ons goed adviseren. Wij kijken vol vertrouwen naar de toekomst en blijven het systeem verder uitrollen. Alles voor de beste dealer- en customer experience.’
‘Met Salesforce gaan we voor de beste dealer- en customer experience’
Het bedrijf Eduard
- Ontwikkelt al 20 jaar aanhangwagens voor de meest uiteenlopende sectoren en toepassingen.
- Stemt iedere aanhangwagen precies af op de wens van de klant.
- Levert met meer dan 10.000 mogelijke variaties maximaal maatwerk.
- Werkt met een groot aantal dealers in binnen- en buitenland.
- Heeft 100 medewerkers in de fabriek net over de grens in België.
De uitdaging
- Eduard heeft de complexe taak om iedere klant een specifiek product te leveren. Door zoveel mogelijk te automatiseren wil het bedrijf snel groeien.
- Eduard wil tegelijkertijd dealers en klanten een uitstekende experience bieden.
‘Welisa spreekt dezelfde taal en is een ambitieuze en betrokken club’
De oplossing
- Salesforce is een breed inzetbaar platform, dat als centrum van de business kan functioneren.
- Alle processen rond sales, relatiemanagement, service, marketing en e-commerce worden ondergebracht in Salesforce.
- Eduard maakt gebruik van Service Cloud en Sales Cloud.
De resultaten
- Alle klantdata zijn centraal beschikbaar.
- De marketing is volledig geautomatiseerd.
- Het serviceproces is perfect gestandaardiseerd.
- Dealers hebben een eigen portal, waar ze bestellingen kunnen doen, en voorraden, facturen, garantieaanvragen en serviceverzoeken kunnen beheren.
- Na de implementatie van Salesforce zijn de prestaties op sales, orderafhandeling en productie aanzienlijk verhoogd.
De toekomst
- Eduard wil de mogelijkheden van Salesforce maximaal benutten en zal de komende jaren het systeem verder uitrollen.