Duizende meters diep
Om op duizenden meters diepte een olie- of gasput te kunnen reinigen, ontwierp StimStixx een tool die aan een kabel de put in gaat en precies op de goede plek wordt geactiveerd. Bij de activatie komt een damp van zoutzuur of een combinatie van zoutzuur en waterstoffluoride vrij. Deze stimulatie gebruikt minder dan 10% zoutzuur ten opzichte van traditionele methoden. Bovendien kan de olie- of gasput direct weer in productie worden genomen. StimStixx heeft een wereldwijd patent op deze tool en de chemicaliënmix die wordt gebruikt. Jan Frieling werkt vanuit Nederland als Global Business Development Manager. Zijn focus ligt op Europa, het Midden-Oosten en Azië.
Ieder z’n eigen notities
Jan: ‘Toen ik voor StimStixx aan de slag ging, bleek al snel dat collega’s met eigen Excelsheets en notities werkten. Ieder deed zijn eigen acties. We konden van elkaar niet zien wie wat met een klant besprak of welke voorstellen er waren gedaan.’ Hoewel het maar een klein team is, wist Jan al snel dat deze werkwijze niet houdbaar was. Vanuit een vorig bedrijf had hij ervaring met Salesforce. ‘Destijds heb ik veel uitgezocht en kon ik geen CRM-systeem vinden dat dezelfde mogelijkheden had. Dus kozen we voor Salesforce. Toen ik Salesforce vroeg naar een partij voor de implementatie, kwam ik terecht bij Welisa.’
Tijdwinst
‘Samen met Welisa heb ik een plan gemaakt voor de functionaliteiten die we nodig hebben in Salesforce. We hebben veel overlegd en getest. Welisa pakte mijn vragen goed op. Voor de investering wilde ik wel echt wat goeds hebben en dat is gelukt. Iedereen die Salesforce gebruikt, ziet de voordelen. Er wordt zelfs gezegd: hadden we dat niet eerder moeten doen? Ik ben heel tevreden met hoe het Salesforce nu draait. Collega’s moeten het nog wel in hun dagelijkse workflow krijgen, maar het is echt een heel behulpzaam programma. We hebben helder inzicht in alle klantcontacten, voorstellen en afspraken. Dat scheelt ons een hoop tijd aan intern overleg.’
“Salesforce biedt ons helder inzicht in alle klantcontacten, voorstellen en afspraken. Dat scheelt ons een hoop tijd aan intern overleg.”
Het bedrijf StimStixx
- Heeft een wereldwijd patent op hun unieke oplossing voor het reinigen van olie- en gasputten: matrix acidizing
- De tool wordt aan een kabel, Electric Wireline, Slickline of Slick-E-Line in de put gebracht, tot dieptes variërend van 500 meter tot meer dan 5000 meter
- Na het activeren van de tool komt hete zure damp van 200-300 graden Celsius vrij, op precies op de juiste plaats
- De behandeling duurt tussen de 15 en 20 minuten
- De put kan direct weer in productie worden genomen
- De kosten van deze methode bedragen een fractie van de kosten van traditionele methoden
De uitdaging
- Helder inzicht in het klantenbestand
- Overzicht in lopende offertes
- Eenduidige communicatie met klanten
- Eenvoudig klantcontact kunnen onderhouden
De oplossing
- Om de contacten met klanten goed te kunnen managen, werd het CRM van Salesforce geïmplementeerd.
- Alle klanten zijn overzichtelijk te vinden in Salesforce.
- Van iedere klant is de status zichtbaar en kan tijdens het contact eenvoudig het dossier worden bekeken.
- Taken kunnen geprioriteerd worden.
- Vragen van klanten komen binnen via Salesforce en kunnen daarin ook beantwoord worden.
- In Salesforce kan StimStixx eenvoudig de uitgegeven licenties registeren.
‘Alle collega’s die Salesforce gebruiken, zien de voordelen. Er wordt zelfs gezegd: hadden we dat niet eerder moeten doen?’
De resultaten
- Duidelijk inzicht in het klantenbestand en de prospects.
- Tijdbesparing doordat dagelijks minder overleg nodig is tussen collega’s.
- Het tweewekelijkse salesoverleg verloopt veel efficiënter doordat statussen al helder in Salesforce staan. Daardoor kan StimStixx focussen op de inhoud.
- Helder overzicht van uitgegeven licenties.
De toekomst
- Wereldwijd wil StimStixx dealers aan zich binden die licenties voor de tool verkopen. Daarvoor is op termijn een dealerportal wenselijk.