• EN EN EN en
  • NL NL NL nl
  • NL
  • EN
  • Support

Kies je branche

  • Maakindustrie
  • Hightech
  • Food & retail
  • Installatie en bouw
  • Automotive
  • Logistiek

Onze expertise

  • Salesforce Consultancy
  • Salesforce Implementatie
  • Salesforce Development

Partner in

  • Salesforce Summit Partner
  • Salesforce B2B partner
  • Salesforce implementatie partner
  • Salesforce integratie partner
  • Salesforce development partner
  • IT partner
Onze oplossingen
  • AI / Agentforce
  • Automotive Cloud
  • CPQ
  • Custom development
  • Data Cloud
  • Experience Cloud
  • Field Service
  • Manufacturing Cloud
  • Marketing Cloud Account Engagement
  • MuleSoft
  • Sales Cloud
  • Service Cloud
  • Tableau
Welisa | Salesforce Partner - Wij optimaliseren bedrijfsprocessen met Salesforce
  • Over ons
  • Branches
  • Expertise
  • Salesforce Solutions
  • Werken bij
  • Blog
  • Contact
  • Menu
BLOG

Salesforce Spring ‘25-release: de belangrijkste updates voor consultants, admins en gebruikers

De Winter ‘25-release is nog maar net uitgekomen maar velen kijken alweer uit naar de Spring ‘25 release. Deze gaat live op 15 februari 2025. Wij vertellen je over de meest interessante updates voor consultants, admins en gebruikers van Salesforce.

Voor gebruikers van Salesforce:

Geavanceerd sorteren van lijstweergaven

Gebruikers van Salesforce besteden na de release van Spring ‘25 minder tijd aan zoeken naar de juiste data. Je kunt lijstweergaven nu sorteren op maximaal vijf kolommen tegelijk. Hierdoor heb je sneller toegang tot de gewenste informatie.

Een interface dat meerdere kolommen laat zien waarop men kan sorteren.

Heldere verkoopcoördinatie met Sales Action Plans

Werk je met Salesforce Sales Cloud? Salesforce’ Sales Action Plans bieden verschillende voordelen om verkoopprocessen te verbeteren en te optimaliseren. Kort gezegd neemt het systeem meer taken van je over, hoe?

  1. Standaardisatie en efficiëntie: Door sjablonen te creëren voor terugkerende verkoopactiviteiten kunnen teams processen standaardiseren, wat zorgt voor consistentie en tijdsbesparing.
  2. Uitgebreid taakbeheer: Sales Action Plans ondersteunen zowel taken als afspraken, waardoor verkoopmedewerkers vergaderingen en follow-ups binnen hetzelfde kader kunnen beheren, wat leidt tot beter georganiseerde workflows.
  3. Veelzijdigheid over objecten heen: Deze plannen kunnen worden toegepast op verschillende Salesforce-objecten, zoals Accounts, Leads, Opportunities en Cases, waardoor ze aanpasbaar zijn voor verschillende verkoopscenario’s.
  4. Verbeterde rapportage en tracking: Aangezien Account Plans afzonderlijke records zijn, bieden ze gedetailleerde rapportagemogelijkheden met native Salesforce-rapporten en dashboards. Dit helpt verkoopmanagers om voortgang en updates effectief te monitoren.
  5. Betere samenwerking: Verkooptrajecten omvatten vaak meerdere teamleden. Sales Action Plans vergemakkelijken samenwerking door duidelijk taken en verantwoordelijkheden te definiëren, zodat alle teamleden op één lijn zitten en goed geïnformeerd zijn.

Door Sales Action Plans te integreren, kunnen organisaties hun verkoopprocessen stroomlijnen, de samenwerking binnen teams verbeteren en zorgen voor consistentie in verschillende verkoopactiviteiten.

Een Salesforce interface in Salesforce Sales Cloud.

Dankzij deze updates wordt het platform steeds beter en gebruiksvriendelijker. Benieuwd naar alle releasenotes? Je leest ze op Salesforce’ website.

Voor consultants en admins:

Flow process bar

Deze nieuwe toevoeging maakt het mogelijk om tijdens een (screen) Flow weer te geven waar je je in het proces bevindt. Afhankelijk van hoe je het instelt kun je weergeven hoeveel schermpjes je al hebt gehad en hoeveel je er te gaan hebt om de flow af te ronden. Dit is handig, aangezien het je een indicatie geeft van het aantal stappen dat je nog moet doorlopen. Daarnaast geeft het je meer handvatten om data input te categoriseren. Hiervoor waren al tools beschikbaar in de AppExchange, maar met de Spring ‘25-release maakt Salesforce dit voor iedere gebruiker beschikbaar. 

Een stapsgewijze interface voor casecreatie, met visuele navigatie door verschillende fasen, waaronder "Create Case", "Additional Information" en "Confirmation".

Een vervolgscherm van een stapsgewijze interface, waarin de bevestigingsfase wordt getoond met een invoerveld voor de accountnaam. De tijdstempels "Now" en "Later" zijn zichtbaar.

Bron Salesforce Ben

Real time screen validations

We zien het als een noodzakelijk kwaad. Validatieregels moeten gebruikers helpen met het correct invoeren van data en je beschermen tegen het doorzetten van records met onjuiste data. De huidige werkwijze van validatieregels beperkt zich tot het weigeren van een bepaalde actie met een visuele melding zodra de gebruiker de actie op wil slaan.

Real time screen validations maken het na de release van Spring ‘25 mogelijk om deze melding eerder te laten verschijnen. Waardoor je niet nadat je ‘volgende’ of ‘save’ selecteert de melding ontvangt, maar direct wanneer het veld wordt ingevuld. 

Zie het als een doodlopende straat waar je met je auto inrijdt. Wanneer je doorrijdt, loop je het risico dat je auto vast staat. Validatieregels zijn als het ware een blokkade die je beperkt om door te rijden na het einde van de weg. De melding ontvang je op het moment dat je de doodlopende straat inrijdt. Dat is prettig, maar het zou veel fijner zijn wanneer je de melding ontvangt vóór je de weg bent ingeslagen. Met Real time screen validation krijg je zo’n tijdige waarschuwing.

Een gebruikersinterface voor het maken van een testvalidatiecase. Het formulier bevat velden voor voornaam, achternaam en een probleemomschrijving, met een validatie-eis dat de omschrijving minimaal 20 tekens lang moet zijn.

In deze blog

  • Voor gebruikers van Salesforce:
  • Voor consultants en admins:

Han van Schaijk

Salesforce Consultant

Ander interessant nieuws

Integreer slimmer: verhoog je ROI met Salesforce-koppelingen

Een afbeelding waar meerdere systemen gekoppeld zijn aan Salesforce.

Is jouw organisatie klaar voor de migratie naar Hyperforce?

Hyperforce visueel uitgelegd

Maak je automatiseringen toekomstbestendig vóór het einde van 2025

Portretfoto Riekus

Sparren over de release updates?

Contact

+31 85 130 49 35 info@welisa.com

Citadel 28-3, 3905 NK Veenendaal

Logo van LinkedIn

Expertise

  • Salesforce Consultancy
  • Salesforce Implementatie
  • Salesforce Development

Partner in

  • Salesforce Summit Partner
  • Salesforce B2B partner
  • Salesforce implementatie partner
  • Salesforce integratie partner
  • Salesforce development partner
  • IT partner
Contact

 

Salesforce Summit Partner logo
Afbeelding met tekst 'FD Gazellen winnaar 2021, 2022, 2023 en 2024'
  • Linkedin
  • Instagram
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
Scroll naar bovenzijde