• EN EN EN en
  • NL NL NL nl
  • NL
  • EN
085 – 130 49 35
Onze oplossingen
  • Marketing Cloud
  • Sales Cloud
  • Service Cloud
  • Experience Cloud
  • Tableau
  • Pardot
  • Field Service Lightning
  • CPQ
  • Manufacturing Cloud
  • OrderCentral
  • Custom Development

Onze services

  • Strategie & advies
  • Ontwerp & implementatie
  • Integraties & development
  • App development
  • Training & adoptie
  • Managed services & support

Partner in

  • Salesforce B2B partner
  • Salesforce implementatie partner
  • Salesforce integratie partner
  • Salesforce development partner
  • Salesforce training

Kies je branche

  • Manufacturing
  • Health & life
  • Automotive
  • Technology
  • Retail

Hierboven open je per branche een user case. Check alle klantverhalen via ‘cases’ in het hoofdmenu.

  • Contact
  • Support
Welisa | Salesforce Partner - Wij optimaliseren bedrijfsprocessen met Salesforce
  • Solutions
  • Services
  • Cases
  • Welisa
  • Vacatures
  • Blog
  • Contact
  • Menu
  • Kennis maken?
  • Marketing automation voor B2B e-commerce

    Wanneer je aan marketing automation denkt, wordt dit over het algemeen gekoppeld aan B2C webshops. Je kunt echter ook voor je B2B webshop gebruikmaken van marketing automation. Ideaal om je leads en/of sales te verhogen.

    Marketing automation: wat is het ook alweer?

    Zoals de term al aangeeft, is marketing automation het automatiseren van marketing werkzaamheden met behulp van software. Op deze manier krijg je een volledig beeld van de customer journey van de klant: van de oriëntatie tot aan aankoop. Hierdoor kun je mensen op het juiste moment bereiken en hen bijvoorbeeld relevante, waardevolle content laten zien.

    Succesvolle marketing automation voor B2B e-commerce

    Het is belangrijk om in het achterhoofd te houden dat niet iedereen in jouw doelgroep behoefte heeft aan dezelfde informatie op hetzelfde moment. Denk daarom van tevoren goed na wie jouw doelgroep is en creëer hierbinnen eventueel segmenten.

    Met onderstaande tips ben je in ieder geval op de goede weg om marketing automation effectief in te zetten voor jouw B2B e-commerce shop.

    • Doelgroep segmenteren
      Spreken jouw producten of diensten een bepaalde doelgroep aan? Probeer hier dan een segmentatie in te maken. Hoe? Door middel van persona’s! Op deze manier leer je jouw doelgroep goed kennen en weet je hoe, waarmee en wanneer je deze doelgroep het beste kunt benaderen.
    • Customer journey in kaart brengen
      Breng de customer journey in kaart. Dit geeft inzicht in waar mensen naar op zoek zijn en waar ze behoefte aan hebben.
    • Meten is weten!
      Een inkoppertje, maar ontzettend belangrijk! Meet de resultaten van de marketing automation werkzaamheden. Op basis van die resultaten kun je een vervolgcampagne starten en deze campagne personaliseren.
    • Relevante content delen
      Eerder kwam al aan bod dat het delen van relevante content ontzettend effectief kan zijn. Schrijf bijvoorbeeld over bepaalde thema’s die belangrijk en relevant zijn voor de markt waarin je B2B bedrijf actief is. Zo laat je potentiële klanten niet alleen zien dat je verstand van zaken hebt, maar je bouwt ook een band met ze op.
    • Gebruik de juiste tools en/of software
      Marketing automation scheelt jou en je collega’s veel tijd en werk, mits je de juiste software of tools gebruikt. Je kunt dan denken aan geautomatiseerde tools voor het versturen van nieuwsbrieven. Bekijk van tevoren goed welke tools of software voldoen aan de wensen en behoeften van jou en je bedrijf.

    Waar kun je marketing automation op toepassen?

    Er zijn enkele taken/processen waar je marketing automation goed op kunt toepassen. Denk bijvoorbeeld aan:

    • Het A/B testen van landingspagina’s of kleurgebruik van call-to-action buttons
    • Inzicht verkrijgen in wie je website bezoekt
    • Het automatisch versturen van mailings voor specifieke doelgroepen
    • Een chatbot die bezoekers antwoord kan geven op veelgestelde vragen
    • Het opbouwen van een groot klantenbestand in het CRM

    Delen
    • Deel via Facebook
    • Deel via Twitter
    • Deel via Linkedin
    • Delen via E-Mail
    Meer weten? neem contact op met Welisa!

    Meer informatie

    Welisa Commerce 1.14 – Release highlights

    Ontdek wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen

    Contact

    • Welisa
    • Contact
    • Kennis maken?
    • Linkedin
    • Instagram
    • Algemene voorwaarden
    • Disclaimer
    • Privacy
    Scroll naar bovenzijde
    Stuur een bericht

    Of bel: 085 – 130 49 35

    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.