Marketing Cloud
Vandaag ben je druk. Maar hoe zit dat over drie maanden of een half jaar? Heb je dan extra handen nodig, moet je nu al je inkoopvolumes opschroeven of de productiecapacteit uitbreiden? Met Marketing Cloud van Salesforce beheer je al je marketingkanalen vanuit één platform en kun je gericht sturen op basis van nauwkeurige forecasts.
#1 Integrale customer journeys
Met Marketing Cloud heeft jouw marketingteam één centraal platform waarin alle marketingactiviteiten samenkomen. Je beheert vanuit Marketing Cloud bijvoorbeeld al je social mediacampagnes en marketingfunnels en andere geautomatiseerde workflows, maar verstuurt ook eenvoudig sms’jes, appjes of pushmeldingen naar klanten. Zo kun je op een efficiënte manier kanaaloverstijgend aansluiten bij jouw klant in elke fase van de customer journey.
#2 Leadkwalificatie en AI-forecasts
Alle data van prospects en interacties via verschillende kanalen, komen samen in één datamanagementplatform. Zo krijg je een veel completer beeld van jouw potentiële klanten en kun je op basis van data leads kwalificeren. Het gevolg? Sales kan zijn tijd steken in warme leads, die klaar zijn voor het nemen van een aankoopbeslissing. Maar de echte winst zit ‘m in de toepassing van kunstmatige intelligentie, waarmee je op basis van je pijplijn nauwkeurige voorspellingen krijgt over toekomstige omzetten. Zo kun je eerder en beter anticiperen en word je niet meer verrast door groei.
#3 Optimaliseer je klantbeleving
Je koppelt Marketing Cloud eenvoudig met andere Salesforce-tools, zoals Service Cloud en Sales Cloud. Zo zie je als marketeer bijvoorbeeld dat die ene klant gisteren nog gefrustreerd belde met een servicemedewerker, waardoor je die enthousiaste geautomatiseerde mail vol cross- en upsellmogelijkheden event uitstelt.