Werkbonnen, informatie en planningen
Met Field Service verwerk je de werkopdrachten voor buitendienstmedewerkers die vanuit Salesforce worden geïnitieerd. Deze werkbonnen worden middels een geavanceerd planbord aan de juiste medewerker toegewezen. Hiermee heb je inzicht in wat iemand moet doen en wanneer diegene op een bepaalde plaats moet zijn.
De buitendienstmedewerker ziet op zijn mobiele applicatie zijn dag- of weekplanning. Bij het openen van een werkbon heeft deze medewerker snel inzicht in wat hij moet doen, waar hij naartoe moet en met wie hij ter plekke contact kan opnemen. Zodra hij het werk start kan er gebruik worden gemaakt van checklisten, kunnen foto’s gemaakt worden van de werkplaats, kan informatie worden toegevoegd aan de uitgevoerde werkzaamheden, aangeven welke projecten en materialen gebruikt zijn, wordt zijn werktijd bijgehouden en kan hij tenslotte een werkbon laten aftekenen door de klant om het werk formeel af te ronden. Hierna kan deze medewerker door naar de volgende klus die al voor hem klaarstaat.
Backoffice kan na het afronden van een werkbon controleren of alle informatie compleet is om een factuur naar de klant te sturen, zodat het gehele proces van serviceverzoek tot en met betaling is afgerond.
Next level automatiseren
Wij begeleiden je graag in het proces om samen jullie huidige werkproces te vertalen naar een proces waarmee we Field Service effectief kunnen inrichten. Hierin kijken we graag verder dan waar bovenstaand beschreven functionaliteiten stoppen.
We kunnen heel veel handelingen automatiseren. Denk aan het automatisch inplannen van een werkbon op basis van beschikbaarheid, reistijd en vaardigheden van de monteur, het automatisch versturen van de factuur naar jullie boekhoudpakket, klanten zelf afspraken laten inplannen via een digitale omgeving, onderhoudsplannen inrichten en nog veel meer!