Onze Salesforce trainingen
Een Salesforce implementatieproject vereist een aanzienlijke inzet van tijd, middelen en geld. Het kost echter minimale tijd voor de eindgebruikers van de software om deze te accepteren, de voordelen ervan te plukken en een verbetering van de workflow te zien. En de sleutel tot dit alles is een efficiënte CRM-gebruikerstraining. Op dit moment ben je op zoek naar de meest betaalbare trainingsstrategieën die de time-to-value van de software verbeteren en ROI genereren. Terecht… Maar hier beginnen vaak de problemen. Het is eenvoudig om te verdwalen in Salesforce door alle mogelijkheden en functies die worden aangeboden. Je hebt een Salesforce training consultant nodig.
Salesforce trainingen:
- Marketing Cloud Salesforce training
- Sales Cloud Salesforce training
- Service Cloud Salesforce training
- Experience Cloud Salesforce training
- CRM Salesforce training
- Salesforce training online
- Salesforce training op maat
- En meer..
Kies Welisa als jouw…
- Salesforce B2B partner
- Salesforce development partner
- Salesforce implementatiepartner
- Salesforce integratie partner
Een gebrek aan opleiding kan schadelijk zijn voor jouw bedrijf
De ontwikkeling van elke CRM-implementatie is gebaseerd op hoe breed de eindgebruikers deze accepteren, en bij Salesforce is dat niet anders. De meest effectieve methode voor succesvol veranderingsbeheer en gebruikersacceptatie, ongeacht of jouw bedrijf een nieuwe Salesforce-implementatie, een AppExchange-toepassing of nieuwe functies ter verbetering van de gebruikersprestaties introduceert, is een solide trainingsstrategie. Een gebrek aan eindgebruikerstraining voor Salesforce kan zich op verschillende manieren manifesteren, aanzienlijke tegenslagen veroorzaken op de weg naar verhoogde productiviteit en zelfs leiden tot een volledige mislukking van de Salesforce-implementatie. Gelukkig is Welisa jouw one-stop-shop voor alles wat met Salesforce te maken heeft. Naast implementatie en uitrol blinken wij ook uit in het trainen van Salesforce aan bedrijven, zodat je er het maximale uit kunt halen.
Inzicht in de software is belangrijk
Je bent altijd klaar voor alle uitdagingen of moeilijkheden die je tegenkomt bij het implementeren van een programma, als je het goed begrijpt. Voor alle nieuwe gebruikers van Salesforce wordt een handboek met 3000 pagina’s meegeleverd. Het handboek is onderverdeeld in de bijzonderheden van het volledige softwareproduct en hoe het kan worden gebruikt voor verschillende CRM-doeleinden. Salesforce is echter niet meteen gebruiksvriendelijk. Het is niet zo eenvoudig als het op het eerste gezicht lijkt, maar Salesforce doet de moeite om een uitgebreide gebruikershandleiding te bieden. Het vergt enige tijd om te wennen aan hoe het werkt. Wij van Welisa kunnen dat proces versnellen.
Betrouwbare gegevens zijn cruciaal
Datakwaliteit wordt altijd gezien als de grootste prioriteit voor het leveren van uitstekende output. Zelfs de output van software van wereldklasse zoals Salesforce is nutteloos als de inputgegevens en -informatie onnauwkeurig, inconsistent en onbetrouwbaar zijn. Daarom is het essentieel om gebruikers te leren hoe ze consistente, foutloze en betrouwbare gegevens kunnen creëren. Salesforce training leert gebruikers hoe ze nauwkeurige gegevens kunnen genereren die de CRM-software kan gebruiken voor betrouwbaardere resultaten. Slecht gegevensbeheer is een van de redenen waarom CRM-systemen mislukken. Door geautomatiseerde CRM-oplossingen zoals Salesforce te implementeren, kunnen bedrijven ongelijksoortige gegevens verminderen. Salesforce creëert een gebruiksvriendelijk, gecentraliseerd systeem dat het gemakkelijker maakt om bedrijfsgegevens op een ordelijke manier in te voeren, op te slaan, te visualiseren, te integreren en op te vragen. Door gebruikers aan te moedigen om informatie op betrouwbare wijze in gecentraliseerde systemen in te voeren en onsamenhangende gegevens te verminderen, maakt de implementatie van gebruikersadoptie voor Salesforce succesvol data beheer mogelijk.
Zoveel apps, zo weinig tijd
Bedrijven investeren jarenlang in Salesforce, maar om er de meeste waarde uit te halen, moeten gebruikers Salesforce-eindgebruikerstraining krijgen. Gebruikers kunnen kiezen uit meer dan 2.800 apps op de Salesforce AppExchange. Als men niet weet waarvoor ze bedoeld zijn en hoe ze in de tool kunnen worden geïntegreerd, zijn ze waardeloos. Met de juiste Salesforce consultant training van Welisa kun je apps vinden die de prestaties van de tool kunnen verbeteren, en weet je precies hoe je ze moet gebruiken.
Hulp bij Salesforce
Naast algemene Salesforce hulp, is een van de meest cruciale onderdelen bij het succesvol implementeren van Salesforce, change management. Het is een kans om de verwachtingen van de gebruikers te managen en te begrijpen wat zij van de applicatie nodig hebben, en om jouw risico’s in kaart te brengen. Met behulp van al deze informatie kunnen wij een op maat gemaakt begeleidings- en trainingsprogramma ontwikkelen. Het doel is tegenstand te voorzien en jouw personeel te wapenen met informatie. Welke vaardigheden hebben zij nodig? Welke vaardigheden zijn voor verbetering vatbaar? Welk effect zal het hebben op hun dagelijks werk? Wat zijn de voordelen en eventuele nadelen? Van welke Salesforce hulp en -training zullen ze het meest profiteren?
70% van de problemen bij de invoering van Salesforce heeft te maken met verandermanagement
Denk bijvoorbeeld aan het verkoopteam. Als verkoopteams de voordelen van Salesforce niet vanuit hun perspectief zien, is het doorgaans moeilijk om hun steun voor een CRM te krijgen. Vanuit zakelijk oogpunt gebruiken verkoopmanagers Salesforce om de prestaties, pijplijnen van leads en conversiepercentages van vertegenwoordigers te controleren. Vanuit het standpunt van een vertegenwoordiger willen zij een tool die de verkoopcyclus, hun dagelijkse problemen en taakautomatisering kan vereenvoudigen, en die eenvoudig te gebruiken functies biedt die de verkoop bevorderen. Mensen verzetten zich doorgaans tegen verandering. Ondanks hoeveel managers de deugden van een nieuw systeem aanprijzen, kunnen medewerkers zich beter op hun gemak voelen bij het gebruik van eerdere software, gewoon omdat ze eraan gewend zijn.
Medewerkers moeten hun comfortzone verlaten en een nieuwe werkwijze aannemen om nieuwe software te leren gebruiken. Dit vergt vaak een zorgvuldige voorbereiding en deskundige uitvoering, wat soms gemakkelijker gezegd dan gedaan is. Change management is de schuld van bijna 70% van de obstakels voor een effectieve Salesforce adoptie. Het belang van een gedegen overgangsstrategie kan dus niet genoeg worden benadrukt. Je kunt ons bij Welisa dan ook het beste hulp en training voor Salesforce laten verzorgen. Je kunt ons beschouwen als jouw Salesforce helpdesk!
Training voor Salesforce
Salesforce is meer dan alleen software; het is een totaal andere, effectievere manier van zakendoen. Jouw hele team moet goed worden ingewerkt en getraind op Salesforce. Een grondige training wordt verzorgd door Welisa, die ook samen met je zorgt voor een effectieve teamadoptie. Wij helpen jouw verkoopteam om de moeilijkheid van het leren van een nieuw systeem te overwinnen, zodat ze een effectiever verkoopproces krijgen. Salesforce introduceert effectievere procedures, wat kan leiden tot weerstand als gebruikers moeite hebben zich aan te passen aan het nieuwe systeem. Helaas vermindert het niet oplossen van weerstand de effectiviteit van de gebruikersacceptatie, wat leidt tot een minder dan ideale implementatie. Door een veranderingsbeheerprogramma te implementeren dat een soepele overgang van gebruikers naar het Salesforce systeem mogelijk maakt, kunnen organisaties weerstand overwinnen. Een change managementprogramma moet hulpmiddelen bevatten voor opleiding en training, strategieën voor communicatie en hulpmiddelen voor het beoordelen van de voorbereiding op de verandering. Deze methoden helpen gebruikers enthousiast te worden over het systeem, en leggen de voordelen van de verandering uit, wat de adoptie van gebruikers en toekomstige training over Salesforce bevordert.
Het is geen race
Jouw medewerkers zullen niet in staat zijn om elke Salesforce-functie onmiddellijk onder de knie te krijgen. Door de training op te splitsen in kleinere, beter verteerbare brokken, voorkom je dat jouw team wordt overladen met een overvloed aan informatie. Alle Salesforce-gebruikers moeten eerst een basiskennis krijgen van hoe ze hun eigen accounts moeten beheren en Salesforce moeten gebruiken. Vervolgens kunnen we de training prioriteren op basis van wat elk team nodig heeft om zijn dagelijkse activiteiten uit te voeren. Voordat je bijvoorbeeld begint met het maken van diepgaande rapporten, moeten jouw verkoopmedewerkers weten hoe ze leads kunnen toevoegen en bijwerken.
Op een vergelijkbare manier moeten jouw marketingmedewerkers bekend zijn met het proces van het creëren van audiences voordat ze beginnen met e-mailmarketinginitiatieven. Dit is iets waar we bij Welisa trots op zijn. Andere implementatiepartners gaan gewoon verder zodra het CMS is geïmplementeerd. Maar wij niet. Wij staan je bij, zodat je het Salesforce-platform volledig begrijpt en er geen externe Salesforce-trainingsacademie nodig is.
Een echte Salesforce opleiding
Na de implementatie blijven wij aan jouw zijde. Of je nu het volledige onderhoud en beheer van Salesforce aan ons uit handen wilt geven of flexibele, on-demand assistentie nodig heeft bij het opzetten van nieuwe procedures; Welisa biedt uitzonderlijke assistentie en een scala aan keuzes op het gebied van functioneel beheer. Kies je voor specifieke Salesforce trainingen die alleen gericht zijn op bepaalde functionaliteiten, of wellicht voor een volledige Salesforce training over de algemene mogelijkheden van het Salesforce platform? De keuze is aan jou. Training voor eindgebruikers is sterk gerelateerd aan de inzet van Salesforce en kan een aanzienlijke invloed hebben op de prestaties van de software. Adoptie door eindgebruikers is een van de moeilijkste dingen om goed te krijgen met een CRM, maar ook een van de meest cruciale stappen. Met de initiële en continue hulp van Welisa en onze Salesforce trainingen, kan elk bedrijf de meest voorkomende Salesforce gebruikersadoptie uitdagingen overwinnen en de hoogste Salesforce ROI bereiken.