Alle kanalen gekoppeld
Of klanten nu vragen stellen via e-mail, telefoon, chat of social media; Salesforce ServiceCloud brengt alle servicevragen samen in één overzichtelijk portaal. Van daaruit kun je makkelijk verzoeken toewijzen aan medewerkers en de status van de afhandeling monitoren. Zo kunnen ook collega’s die de telefoon aannemen je klant altijd vertellen wat de status is van hun serviceverzoek. Doordat alle serviceverzoeken op één plek binnenkomen, kun je bovendien beter analyseren waar veelvoorkomende pijnpunten voor klanten zitten.
Automatische workflows
Met Salesforce ServiceCloud stel je eenvoudig automatische reacties op voor servicemeldingen. Zo krijgt een klant altijd snel een eerste terugkoppeling. Je kunt ook geprioriteerde workflows inrichten voor klanten met een SLA, waardoor je makkelijker kunt voldoen aan afgesproken servicetermijnen.
Klantportaal met kennisbank
Wil je klanten sneller en beter helpen? Richt dan een klantportaal met kennisbank in. Daarin kunnen klanten zelf de antwoorden vinden op veelgestelde vragen of bijvoorbeeld technische documentatie inzien. Zo buig je service om naar selfservice. De kennisbank is ook waardevol voor jouw servicemedewerkers zelf. Met de informatie uit de kennisbank hoeven ze specialisten in jouw organisatie minder te belasten voor de afhandeling van serviceverzoeken.