100% blij
Inmiddels heeft Welisa Salesforce bij BWC geïmplementeerd. Diverse processen zijn geautomatiseerd en met de Sales Cloud heeft BWC helder inzicht in klantgegevens, verkoopkansen, orders en serviceabonnementen. Ook is er een integratie gemaakt met het financiële pakket Exact Online en met Spotler, software voor automatische e-mail marketing. Daardoor zijn leads beter inzichtelijk. René: ‘Zo’n nieuw systeem en nieuwe werkwijze heeft impact op de medewerkers. Ze zijn gewend aan een bepaalde methode, dus dat kost tijd. Nu, na een paar maanden, ben ik 100% blij.’ René verwacht een verbetering van het netto bedrijfsresultaat dankzij heldere processen.
Lokale held
René werkt graag met dealerbedrijven. ‘De dealer is de lokale held. Iedereen in een dorp gaat naar hem toe. Zij zijn voor ons belangrijke partners. Daarom is BWC sinds kort ook overgestapt op een nieuwe werkwijze – de Omega Succesformule – die meer uitgaat van de relatie met de verkooppartner. ‘Of je iets verkoopt, hangt natuurlijk vaak samen met de prijs,’ weet René, ‘maar wij richten ons ook op andere facetten in de samenwerking. We willen samen met de dealer business cases maken. We stellen bijvoorbeeld onze monteurs voor een training ter beschikking of een dealer vermeldt ons op zijn website in ruil voor extra marge. Zo gaan we allerlei partnerships aan. Deze nieuwe vormen van samenwerking kunnen we in Salesforce goed bewaken.’
‘Werken met Salesforce levert ons een beter bedrijfsresultaat op’
Het bedrijf BWC
- Staat voor Best Water Choice en levert al 25 jaar waterontharders aan zowel particulieren als bedrijven. De Omega waterontharder haalt kalk uit water, met als resultaat onder meer een kalkvrije badkamer, streeploze ramen en een zachte huid.
- Richt zich op het hogere segment, met uitmuntende kwaliteit en een hogere prijs.
- Verkoopt behalve in Nederland ook waterontharders in Duitsland en Spanje.
- Werkt vanuit Nederland met 12 mensen en diverse partners en dealerbedrijven.
De uitdaging
- BWC doet zaken met consumenten (B-to-C), bedrijven (B-to-B) en met dealerbedrijven die leveren aan consumenten (B-to-B-to-C). BTC wil meer grip krijgen op sales en analyses kunnen uitvoeren.
- Eenvoudiger orders verwerken, werken op basis van verkoopkansen en e-mailmarketing verbeteren.
- Efficiënter werken door procesoptimalisatie en duidelijke aansturing van monteurs.
- Heldere margemodellen voor samenwerking met dealers.
‘Welisa heeft kennis van zaken en begrepen onze vraag direct’
De oplossing
- Dankzij Salesforce zijn diverse processen geautomatiseerd. Zo kan BWC meer taakgericht werken.
- Via Sales Cloud heeft BWC helder inzicht in leads, klantgegevens, verkoopkansen, orders en serviceabonnementen.
- Leads zijn beter inzichtelijk door een integratie met Spotler, software voor automatische e-mail marketing.
- Er is een integratie gemaakt met het financiële pakket Exact Online.
De resultaten
- BWC is dik tevreden over Salesforce. Er is helder inzicht in belangrijke klantinformatie en het salesteam kan die informatie ook onderweg eenvoudig raadplegen.
- Alle BWC-collega’s werken nu allemaal op dezelfde manier, op basis van verkoopkansen. Dat levert een rendementsverbetering op van een paar procent op het nettoresultaat.
De toekomst
- De volgende wens van BWC is om een dealerportal te maken, zodat het bedrijf leads kan doorzetten naar dealers en samenwerken makkelijker gaat.