5 redenen waarom CRM en Commerce op 1 platform ideaal is
Het is erg belangrijk voor je organisatie om je klanten een persoonlijke service te bieden. Dit kan wanneer jij weet wat voor jouw klant belangrijk is. Door het hebben van CRM en je webshop/order management tool op één platform, biedt je jouw klanten de beste persoonlijke service.
1. Geen integraties
Integraties inrichten is vaak een kostbaar, kwetsbaar en tijdrovend proces, dit kun je voorkomen door één platform te gebruiken voor zowel je CRM en je order management tool. Je hebt tevens al je klantinformatie direct beschikbaar op één plek, denk hierbij aan prijsafspraken, gebruikersinformatie en koophistorie. Zo heb jij meer tijd beschikbaar voor andere zaken, en je salesteam heeft meer tijd voor koude acquisitie & customer relations.
2. Alle informatie van klanten op 1 plek.
Zojuist al een beetje benoemd bij punt 1, maar zo belangrijk dat het zijn eigen punt krijgt. Door het gebruik van een CRM pakket, zoals Salesforce CRM, staat alle informatie van je klanten op één plek. Zo heb je weborders, cases, documentatie maar ook prijsafspraken en koophistorie allemaal beschikbaar. Je hoeft de informatie niet meer van verschillende locaties of documenten te halen. Hierdoor werk je veel sneller en kunnen jouw medewerkers klanten beter helpen. Alle informatie van klanten op één plek zorgt er ook voor dat je eenvoudig analyses en rapporten maakt van hun bestelgedrag dat je real time kan inzien.
3. De shop is makkelijk uit te breiden met andere processen.
Door het hebben van CRM & Commerce op één platform breid je jouw webshop makkelijk uit met andere processen die jouw favoriete CRM systeem biedt. Zo maak je van jouw webshop eenvoudig een self service portaal. Mensen kunnen naast zelf orders plaatsen ook belangrijke informatie downloaden, problemen oplossen en eenvoudig contact leggen met jouw mensen.
Maak je van jouw webshop eenvoudig een self service portaal
4. Niet meer worstelen met orderverwerking
Uit cijfers van het CBS is gebleken dat zowel bij kleine als bij grote webshops de orderverwerking een verbeterpunt is. Wij zien dat veel bedrijven bezig zijn met automatiseren, maar het lijkt erop dat orderverwerking een beetje achterblijft terwijl juist orders het geld opleveren. Wanneer je dit automatiseert en samenvoegt met je CRM heb je er bijna geen omkijken meer naar. De klant logt zelf in met de details die jullie hebben gegeven. Dan komen zij in een omgeving waar alles gepersonaliseerd is naar hun wens.
5. Toegang tot veel experts en kennis
Over de hele wereld zijn er developers & consultants die weten hoe je moet werken met jullie CRM technologie. Wanneer je je webshop hieraan koppelt, heb je nog meer expertise aan je kant staan. Zij kunnen het geheel passend maken voor jouw organisatie. Als bedrijf kies je namelijk vaak voor een technologie die veel mensen al kennen en begrijpen. Zo heb je snel toegang en weinig risico dat er onvoldoende of geen kennis beschikbaar is.
