Gebruiksvriendelijk Salesforce
De ambitieuze startup kon zijn lancering in Nederland niet beter timen. Juist toen de stikstofproblematiek de boeren naar het Haagse Malieveld dreef, kwam Dutch Farmer Solutions (DFS) naar Nederland met een veelbelovende mestverwerkingsinstallatie. Met zijn grootse groeiplannen viel directeur Oscar van Leeuwen direct voor Salesforce. ‘Ik wilde een CRM-systeem dat eenduidig is en uitrolbaar is over de grens. Want de eerste aanvragen uit het buitenland komen al binnen.’ DFS verkoopt mestverwerkingsinstallaties aan boeren, die graag in hun eigen taal praten en werken. ‘Wanneer we straks ook werken met boeren in niet-Engelstalige landen, is het fijn als processen in het systeem herkenbaar zijn. Salesforce is heel gebruiksvriendelijk en overzichtelijk. Je hoeft de taal niet te kennen om te kunnen snappen wat er gaande is.’
‘Onze collega’s krijgen door Welisa’s manier van werken zin om met Salesforce aan de slag te gaan’
Gebruikers enthousiast
Na de kennismaking met Welisa waren de stappen snel gezet. Binnen vijf weken had Welisa Salesforce voor sales en marketing bij DFS draaiend. ‘De match met Welisa was er direct’, vertelt Oscar. ‘Het is een heerlijk laagdrempelig team, dat bereid is steeds weer van alles uit te leggen aan een digibeet als ik. Doordat Welisa heel nauw met onze mensen optrekt, zorgen ze ervoor dat Salesforce centraal in onze organisatie komt te staan. Welisa geeft de gebruikers autoriteit. Iedereen kan de achterkant zien en snappen, zowel onze analitici als de investeerder en de accountant. Zo krijgen onze collega’s zin om ermee te werken.’
App voor klanten
Oscar wil uiteindelijk alle processen in Salesforce samenbrengen. Zoals Research & Development, dat nu nog op een aparte cloudserver staat. Ook ziet Oscar een app voor zich, uiteraard gekoppeld aan Salesforce, die de klant leert hoeveel mest ze verwerken. En dat is voor DFS zelf natuurlijk ook handig. ‘Daarmee krijgen wij inzicht in de salesfunnel.’